zondag 20 januari 2013

Terramichelli’s passato???


De Fyra V250 treinstellen ofwel de Terramichelli’s van AnsaldoBreda lijken thans verleden tijd te zijn. De Nederlandse belastingbetaler de dupe maar ach, wat maakt die slordige 400 miljoen nu uit. Een druppel op een gloeiende plaat zullen we maar zeggen en wie weet is er ergens nog een subsidiepotje bij de Europese Unie.

De Terramichelli's van producent AnsaldoBreda zijn wellicht voorgoed verleden tijd. Voor nu wellicht ruimte voor het echte werk met een trein die wel waar geeft voor minder geld. Mechelen, de provincies Zeeland en Brabant en onze hofstad kijken er weer reikhalzend naar uit. De oude vertrouwde Beneluxtrein. Loc uit de 1100 serie ervoor en TRAXX erachter.

Wellicht goed nieuws voor de TRAXX, wat staat voor Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility. De elektrische locomotieven van producent Bombardier die reeds jarenlang de tractie verzorgde van de vergane glorie, de Beneluxtrein. Een beproefde zekerheid en daar moeten we voor gaan in deze tijden van crisis.
Geld verkwanselen, daar is de overheid goed in zo blijkt wel. Dat er koppen gaan rollen lijkt een vaststaande zekerheid te zijn. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten